boss

gresim cand noi, cand drumul

story for some bitter smiles

Leave a comment


(by request, for D. )

am mers acum cateva zile in unitatea de primire urgente a spitalului judetean din orasul aici-nu-avem-loc-toti-trei.si ii spun unuia: bai, ma doare. unde? uite aici, in spatiul 5 intercostal, pe linia medioclaviculara. dreapta sau stanga? stanga boule, acolo e inima. ma pune si ma leaga in fire colorate si-mi zice apoi: inima e ok, o fi sufletul cu probleme. bine mah, hai la radiografie. roentgen, ce sa vezi, zice ca e fracturat. cum dom’le? n-am mintit, n-am calcat stramb. de ce sa mi se fractureze? domnisoara, se mai fractureaza si degeaba. pentru amuzamentul celor din public. aha, zic eu. bine de stiut. mi-am scos repede pixul si mi-am scris pe dosul palmei: de cumparat sarma ghimpata. pana sa-mi bag pixul in buzunar, asta ma taraste dupa el pe sectia de ortopedie-traumatologie salonul 4A. m-am simtit putin jignita cand am vazut ca pe usa scrie: proaste care nu se-nvata minte, dar am zis asta e. mi-o merit. ma dezbraca, ma trage si ma intinde de umeri sa-mi aseze bucatile de suflet intr-o ordine cat de cat coerenta, si apoi ma imbraca pana la gat in fasa ghipsata acoperita de un tifon alb, alb ca si calul lui fat-frumos, mama lui de intarziat, ca nu mai apare. termina asta cu bandajul, si-mi zice: vino peste o saptamana la control, pana atunci fara eforturi de imaginatie, iertari, doruri si cum-ar-fi-fost-daca, ca se crapa ghipsul si-l tineti degeaba. mersi frumos. revin miercurea urmatoare. il gasesc pe respectivul, imi da ghipsul jos, palpeaza. doare? nu mai doare. nici aici? nici. daca pronunt numele lui? doare? nu, zic eu. bun, zice el. mai facem o radiografie sa fim siguri si sunteti libera. ies la tigara, mai beau si-o cafea, vine omul cu radiografia. frate…avea o fata de om sfarsit. se apropie, lasa capu-n jos, imi pune radiografia in brate. i-o iau din maini, o pun in fata geamului si-mi trag una peste frunte: futu-i, s-a sudat stramb.
de fapt, tot ce vroiam era sa zic ca n-am nevoie langa mine de oameni care sa-mi scoata acidul din apa plata. sau care sa-si tranteasca singuri usile in fata. sau sa dea raspunsul gresit inainte sa-i fi intrebat ceva. si in mod sigur, ma feresc de acum de cei a caror viata se poate rezuma in 6 cuvinte esentiale: tinerete fara tinerete si viata fara de viata. si promit sa-i ocolesc cu atentie pe cei care fredoneaza acelasi cantec tuturor femeilor din viata lor, cu mici diferente de falsitate.

Author: drinkonlyvodka

deeply superficial

Leave a Reply

